A peu de carrer 2020

Setembre
Waltrapa & The Cashmakers és un power trio que interpreta clàssics del blues, del rhythm’n’blues i del rock’n’roll a l’estil de Texas. Guitarra crua i elèctrica, veu desgarrada, baix poderós i arrossegats ritmes de shuffle a la bateria. Aquesta és l’actitud d’aquests tres gats vells sobre l’escenari: un viatge al cor de la música elèctrica negra. L’Ismael Berengena és un referent, un monstre de la guitarra. Ha tocat amb Peces in the River, Confussion Fussion, Koma Etílika, Rockzilla, The Bazaga’s. I ja de forma professional amb The Bon Scott Band, The Seventies i Elisma. És un virtuós de la guitarra i un rocker que estima molt el rock i el porta a la sang. Un artista de la nova música clàssica, el rock. A l’Ateneu ens visita ell sol. Veu i guitarra acústica per fer un recorregut pel rock dels 70. Pinten Bastos som Pinten Bastos. La música i el directe parlen per si sols. Més de 5 anys junts treballant per desfogar-nos a l’escenari amb una formació clàssica de veu, guitarra, baix i bateria. A l’Ateneu presentem el nostre primer EP Pa d’Ahir. Música per fer pogos que en aquest concert haurem de fer imaginàriament a la nostra cadira. Un tipus que crida, maltracta la guitarra i beu cervesa. Aquesta seria la millor definició si volem saber què carai fa l’Héctor Sinner. I quines cançons destrossa? Doncs moltes i molt variades: Mad Sin, Cock Sparrer, Johnny Cash, Amy Winehouse, Chris Isaac, Lana del Rey, Social Distortion, Roy Orbison, Dropkick Murphys, etc. Una barreja no gens aleatòria: totes tenen un perquè, un quan i un on.
Octubre
La música de Xavier Calvet és felicitat. Ja ho era quan liderava Bullitt, banda entre l’indie rock, l’emo i el punk rock més melòdic. I també ho és ara, quan en solitari ha trobat definitivament les coordenades sonores per les quals conduir la seva trajectòria. El músic ganxó presenta el seu segon treball Crosswinds, publicat el 2019. Un disc lluminós i alegre, amb cançons brillants i positives que es mouen entre el pop-rock, l’americana i el folk. El quartet de blues garrotxí The Rusties Blues Band ens acosta al mite i a la figura de Robert Johnson, possiblement el bluesman més influent de la història del blues, l’home que es va vendre l’ànima al diable en una cruïlla de camins. Serà una preestrena de l’enregistrament, DisCOVERing Robert Johnson, que s’havia de gravar durant el mes d’abril i que està a punt de veure la llum en les properes setmanes. Sotrac és un grup de pop-rock basat a Llagostera que ens visita en format reduït. Després d’un any i mig presentant el seu primer àlbum (“Sota el roure”, RGB Suports) a més de 40 escenaris, Sotrac ha destinat els últims 18 mesos a compondre i treballar un nou repertori per presentar el seu segon disc durant el 2020. Aquest nou treball està marcat per una clara evolució a nivell de sonoritat i de missatge, mantenint però l’estil pop-rock en català de l’anterior disc.
Juliol
En Miquel Grifell (guitarra delsRusties Blues Band) ens porta un projecte paral·lel. Piano, guitarra i dues veus que fan un repertori de grans veus femenines (Nina Simone, Nora Johnes, Diana Krall, Alanis Morrissette, Tracy Chapman,…). es diuen ARAM i l’espectacle que porten DONA VEU. Liannallull es mou per les pantanoses aigües on el Bob Dylan de “Blonde on Blonde”, col·lisiona amb la Velvet Underground de “Loaded” i s’impregna de l’acidesa d’un jove Pau Riba. Rock’n’roll directe, folk de batalla, actitud punk i poemes quotidians sorgits de la ment inquieta de Jordi Espinach. Frolck (Rock´n´Punk´n´Folk´n´Roll). El Duo Lignum són dues joves de Girona que amb les seves fustes, un clarinet i un fagot, treuen la clàssica dels auditoris i, sense perdre el rigor en les interpretacions, la porten al carrer. El concert estarà centrat en una època de canvis, guerres, art i avantguardisme, endinsant-se en la ciutat de París del segle passat, amb obres de Poulenc, Bozza, Honegger i Jacob. Ojos Pardos és el que resulta d’ajuntar tres catalans i un basc que volen fer música junts. El resultat és fresc i nou, barrejant influències han creat un estil molt personal que vol fer saltar les emocions de tothom a qui li agradi la música amb caràcter, enèrgica, amb bones melodies, sincera i propera.
Agost
És el nou projecte de la vocalista de la banda de Vidreres Illinoise. Les influències no es poden canviar, però sí el format: veu i guitarra, ella sola defensant versions i cançons pròpies. Una veu màgica que et captiva i que promet un concert memorable!És el nou projecte de la vocalista de la banda de Vidreres Illinoise. Les influències no es poden canviar, però sí el format: veu i guitarra, ella sola defensant versions i cançons pròpies. Una veu màgica que et captiva i que promet un concert memorable! Madamme Mustash , cantautora de roses, i atramuntanada, ens presenta el seu tercer disc “Neurones”. La música de Madamme Mustash a és una successió d’històries que criden a l’amor, a la lluita, l’esperança i l’harmonia de sentiments que, encara podent ésser desconeguts els fa nostres per sempre. Essència en estat pur. La seva sang és un riu de blanques, negres, corxeres i silencis que converteixen els seus pensaments en melodies difícils d’oblidar. És forta però delicada, posseeix una veu commovedora i sensible i amb pessigades d’aires mediterranis. Des de Caldes ens arriba Pauk que juga amb els ritmes i les textures com si fossin una tela abstracta en la qual anar dibuixant i teixint a poc a poc, fins a donar amb un so complex i dens, però en el que hi ha suficient espai perquè entrin les melodies i la llum. Mestre del monome, instrument interactiu amb un display molt visual amb el que acostuma a composar i crear la majoria de les seves composicions. Enamorat dels knobs i els botones i addicte als controladors, la seva música és una combinació de complexes breaks i excitants melodies que resulten en el maridatge perfecte entre tecnologia i humanitat. Aya & King. Aya Sima (veu) i Lluís Rodríguez (guitarra) coincideixen per primera vegada amb els Pepper Pots des d’on exporten a tot el planeta la música Soul i Ska. Ara que els Pepper ja no toquen, ells segueixen emocionant-nos amb versions de la música negra.